Mossa eller gräs

En sådan här härlig dag måste man bara ta tillvara och va ute så mycket som möjligt. Vi har sett att efter vintern så har gräsmattan byts ut mot mossa och då tänkte vi att idag hade det varit perfekt att ta fram mossrivaren och få bort den.
När vi satt igång så såg vi hur högarna växte och ingen var väl gladare än Moses som skuttade omkring i mosshögarna med sin stora boll i munnen. Han har ju en sådan päls som allt fastnar i så från att ha varit en vit hund så blev han ganska snart en grön.
5 stora sopsäckar fick vi ihop, och då har vi inte någon jätte stor trädgård.
Nu är det klart och man önskar faktiskt att det skulle komma lite regn så man kunde slänga ut lite stroller mossa på gräsmattan. Ja, på natten skulle det ju kunna komma, det hade varit perfekt.
Moses fick en omgång med kardan så nu ser man att det är en hund igen. Han ska ändå badas ikväll för han behöver klippas så det ska jag göra imorgon.
Nu ska vi bara koppla av och njuta av ett glas vin till grillen.
I morgon ska jag på ljusparty. Det har jag aldrig varit på men det ska bli spännande. Jag återkommer i morgon med mer information.

Ha en tevlig helg och ta det lungt så ni inte bränner näsan.

Kommentarer
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Ja då ska varna mannen :-))
Här har det varit kalas idag oxså.. var på en vandring runt mina vyer alldeles alone idag.
Hamnade på fikakalas hos min lilla moster.
Vin.. ja kanske det.. grillen står på vinden så här är det ingen risk för brännskada inte :-)
Kram

Postat av: tove

hittade hit från Camscorner. Kommer tillbaka o läser mer!
:-)

//Tove

2007-03-24 @ 20:15:53
URL: http://ramsin.blogg.se
Postat av: Think Twice

Oj vad flitig du varit med att riva bort mossa och allt, men du slapp väl kratta åtminstone...med tanke på dom friska vindarna:)
Låter spännande med ljusparty, ska ni stöpa ljus med eller bara "köpa" ??
(Haft lite strul med min data, får se hur länge det varar..annars får jag formatera om den, vill helst undvika det!)
Du får ha en fortsatt trevlig lördagskväll!
/Kram Sussi

2007-03-24 @ 21:03:44
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Carola

Ljusparty är kul.Glöm inte att ändra tiden gällande din fina blåa klocka nu. Sov gott.

2007-03-24 @ 23:25:46
URL: http://caroalngel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback