Ingenting är omöjligt

image92

Vad tror du att byggherrarna sa första gången som arkitekten la fram ritningarna till det här bygget?
Det var nog många som tvivlade på att det var möjligt att bygga den.

Och hur många människor är det inte som aldrig vågar satsa och göra något nytt. Utan bara går på i samma gamla hjulspår.
Vi vet aldrig hur länge vi kommer att vandra på den här jorden och det vore synd om man inte hinner med att göra det man drömt om för att man inte riktigt trodde att man skulle klara av det.
Är man bara tillräkligt envis så går allt, är min filosofi.

Jag har aldrig varit intresserad av skolan och det visade sig också på betygen i grundskolan. Gymnasiet gick bättre, det var ju ämnen som jag hade lätt för och var intresserad av.
Så för 15 år sedan fick jag för mig att jag skulle plugga på högskolan till fritidspedagog. Min man jobbade ute och var bara hemma om helgerna. Barnen var små och hade själv börjat förskolan och skolan. Jag skulle pendla mellan Helsngborg och Malmö, det tog två timmar bara det var dag med bil.
Men jag gav mig den på det och jag klarade det fast det var kämpigt många gånger.

Min man är lika envis. Han var ställningsbyggare på den tiden och ramlade ner från 5 meters höjd inne på Barsebeck. Han skadade ryggen och blev opererad för diskbrock. En kurator pratade om att han ev aldrig skulle kunna gå igen, men envis som han är så gav han sig inte förrän han kunde ta sig fram med en rullator. Och innan han lämnade sjukhuset gick han på kryckor. Idag arbetar han som vem som helst och du kan inte tro att han har ramlat från en ställning. Men han omskolade sig till ett arbete på marknivå.


Så ha tro på dig själv, så går det mesta.


Kommentarer
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Ja där slog du huvudet på spiken.. visst är det bra att va envis.. vi kommer bit för bit om vi inte ger upp.. det är min filosofi oxså Helena. Har själv ennära bekant som oxså ramlade ner på det vis din man gjorde.. han skadades i benen värst och så klart en massa annat, det var ett under han överlevde det fallet..
Lika envis som din man, men han går lite konstigt..
Det där får han leva med och jobbr oxså på marknivå.
Ha de fint i sola..
Kram

Postat av: Johanna

Kloka ord! Man måste tro på sig själv för att lyckas.
Jo, i en kommentar du skrev i min blogg så undrade du vart stämpelbokstäverna som jag hade på mina kort är köpta. Jag har köpt dem i en scrapbooking butik. Jag vet inte exakt vart du kan hitta dem i din stad. Men jag hittade dem på internet: http://www.makingmemories.com/products/tools/foam_stamps_alpha.cfm
Jag har Philadelphia. Hoppas det kan vara till någon hjälp.

2007-03-29 @ 11:19:45
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Think Twice

Med rätt vilja och motivation..kan man säkert gå hur långt som helst!
Det gäller bara att lära sig bita ihopa vid motgångarna och tänka framåt med positiva tankar!

Kram/Sussi

2007-03-29 @ 21:10:27
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Joachimmariann

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2010-04-20 @ 13:15:01
URL: http://joachimmariann.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback