grillat

Nu har vi grillat och nu är man mätt.
Man äter mer än vad man behöver för att det är så gott.
Vi grillade kotletter marinerade i grillolja med vitlök.
Just kotletter blir så goda att grilla. Till det hade vi bakpotatis
med en röra på cream fraiché och lätt majonäs med vitlök.
Vitlöksbröd och en grönsallad.
Ni kan nog gissa att jag är tokig i vitlök.
Men det är ju nyttigt, säger de.

image224

När jag tittade på en sida som heter SmartaSaker hittade jag följande
produkt. Det är inget man ska märka korna med utan man ska märka den grillade
biffen. Kanske något för festen så gästerna hittar sin favorit, Well don, medium och rare.
Ja, de hittar då på, en annan lösning hade varit att märka upp serveringsfaten, eller hur.

Kommentarer
Postat av: Think Twice

Låter *mumsfilibaba*....vitlöksmarinaden diggar jag skarpt:)
Orginell brännmärkning:)
/Kram

Postat av: Paula

Jag vräker i mig vitlök, redan till frukost! Skivad vitlök på tomatmacka, jättegott. Fast jag avstod idag, så tandis slipper känna vitlöksstinkande Paula i stolen...
Bilden tog jag i höstas, Karl Johan-kompisar, det var ett riktigt KarlJohan-år, har flera hinkar fyllda med torkade gosaker!
Lost slutade jag följa när Greys Anatomy krockade med den...(typiskt nog de enda två serierna jag velat följa..)
Ha en skön dag/vi ska sitta i en stekhet bil in till stan och tandläkaren

2007-06-07 @ 12:22:51
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback