Film

Ofta när man diskuterar film så är det skådespelarna man talar om.
Regisören vet man knappast vem det är, om han inte är riktigt känd.
Alla vet som gillar Star Wars att regisören heter George Lucas. Men hur
många vet att hans första film var Sista natten med gänget. Och den filmen
gjorde han för han visste att han kunde käna mycket pengar på den så han fick råd
att spela in Star Wars filmerna.
Min favorit regisör heter Quentin Tarantino, ni vet han som gjorde filmen Pulp Fiction.

image212

Jag vet inte hur många gånger jag har sett den filmen. Idag har hans sista film premiär.
Den heter Death Proof och är en hyllning till de gamla biljakts filmerna. image215
Om jag ska se den, så klart. Den har inte fått de bästa resentionerna men smaken är ju
olika.
Har du någon favorit regisör eller film genre?   

Kommentarer
Postat av: Think Twice

Jo jag *diggar* Pulp Fiction starkt jag med, men däremot har jag väl inte någon direkt favoritregisör , men älskar att se fängelsefilmer och rysare..
Men jag kan rekommendera dig att se dessa filmer
The Illusionist med Edward Norton en klassfilm och The Prestige med bl annat David Bowie.
/Kram

Postat av: Ninni

jag är skitdålig på regissörer..så jag vet inte om jag har nån favorit!
Ha en skön lördag..kram

2007-06-02 @ 09:59:55
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback