Sol, vind och vatten.

Sol, vind och vatten är det bästa som jag vet. Sjöng Ted Gärestad och det kan jag hålla med om. Jag älskar solen och den har vi inte sett för mycket av den här svenska sommaren. Idag har den strålat från en klarblå himmel och humöret har varit på topp. Äntligen kunde man ta ut gräsklipparen, gräset var nog 20 cm minst. Mowing The Lawn  
Rabbaterna var lätta att rensa, annars brukardet vara svårt att få upp rötterna ur leran. Det är baksidan med lerjord, den är förvisso näringsrik men ack så svår rensad. Det bästa är att ha så många perenner i rabatten så inte ogräset får plats.
Sedan låg jag i solstolen ett tag, näsan och kinderna är lite röda såg jag nu ikväll. När man ligger där och njuter av sin nystädade trädgård och hör porlandet från dammen och smuttar på ett glas rött från bag in boxen. Chill out var det visst, så får jag lite ångest. Det är ju snart höst, sommaren är snart förbi och så ska vi gå här och frysa ett helt år till nästa gång. Varför bor vi kvar  det här landet, och vad fick våra förfäder att vandra så här långt norr ut. De kunde väl ha följt bufflarna söder ut istället för renarna.
Sweden

Ja, ja, vi kan ju ivarje fall åka på charter resor, alltid något att se fram emot i höst mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback