16 JULI

Kom i säng sent igår trots att jag skulle öppna på fritis. Men jag har sovit som en stock och kände mig helt utvilad trots att det tydligen har regnat och åskat hela natten. Vaknade bara till av att Moses sprang ner för trappan och skulle vakta huset från det mullrande oväsendet utanför.

image259


Idag har solen strålat från himlen och vi har varit ute mest hela dagen.
 I morgon åker vi på utfärd så jag hoppas att vädret håller uppe då med. Vi ska ta bussen till Äventyrslandet i Halmstad. Det ska bli skönt för barnen att komma iväg från skolgården.
Nu  ska jag gå ner i köket och laga mat. Det blir köttfärssås med spagetti och vitkålssallad idag.

Det är så gott att göra vitkålssallad på färsk vitkål.
Strimla den tunnt med en kniv eller osthyvel.
Koka upp vinäger och olja, lika mycket av var, salta.
Grovmalen svartpeppar och oregano blandas i salladen.
Häll på den kokande dressingen över kålen.
Rör om.   

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vad tycker du om Crocs:
http://junitjej.blogg.se/1184279493_vilken_frg.html

Postat av: maria

Tack för receptet!
Jonas Gardells böcker är tänkvärda och fastnar, får en att tänka till lite extra.
Ruskvädret är väl på väg till " oss" kan jag tänka...
Må så gott!

2007-07-16 @ 16:39:09
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Carola

Jag tycker om vitkålssallad. Jag strimlar så får den vila i vatten med salt en dag innan den ska ätas. Vitkål har ju en egenskap att svälla magen och då är det bra att den ligger i vattnet med salt innan den ska ätas. Gärna en dag innan. Hoppas att ni ska ha det bra i Halmstad. Kram

2007-07-16 @ 19:09:39
URL: http://carolangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback