Melodifestivalen

Jag är väl ingen slager älskare, men jag gillar att titta på den svenska uttagingen till Eurovisions slagerfestivalen.
Särskilt roligt är det att en del gamla artister som Magnus Uggla och Uno ska delta.

Vilka är dina favoriter???


Startordningen 2007

Publicerad 10 januari 2007 - 10:24
Uppdaterad 17 januari 2007 - 10:03

Elin Lanto inviger och Andreas Johnson avslutar festivaltåget 2007. Här är hela listan över artisterna och deras startordning i Melodifestivalen 2007:

Deltävling 1 - Jönköping
1. Elin Lanto - Money
2. Andersson & Gibson - Anything But You
3. Anna Book - Samba sambero
4. Addis Black Widow - Clubbin
5. Andreas Lundstedt - Move
6. Tommy Nilsson - Jag tror på människan
7. Sofia - Hypnotized
8. Uno & Irma - God Morgon
Kl 20.00-21.30 i SVT1

Deltävling 2 - Göteborg
1. Regina Lund - Rainbow Star
2. Marie Lindberg - Trying To Recall
3. Jimmy Jansson - Amanda
4. Cosmo4 - What's Your Name
5. Lustans Lakejer - Allt vi en gång trodde på
6. Jessica Andersson - Kom
7. Svante Thuresson & Anne-Lie Rydé - Första gången
8. The Ark - The Worrying Kind
Kl 20.00-21.30 i SVT1

Deltävling 3 - Örnsköldsvik
1. Måns Zelmerlöw - Cara mia
2. MissMatch - Drop Dead
3. Magnus Carlsson - Live Forever
4. Sheida - Mani armani taha - I mina drömmar
5. The Attic feat. Therese - The Arrival
6. Sebastian - When The Night Comes Falling
7. Sonja Aldén - För att du finns
8. Nanne Grönvall - Jag måste kyssa dig
Kl 20.00-21.30 i SVT1

Deltävling 4 - Gävle
1. Magnus Uggla - För Kung Och Fosterland
2. Emilè Azar - Vi hade nåt
3. Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag
4. Caroline af Ugglas - Tror på dig
5. After Dark - (Åh) När ni tar saken i egna händer
6. Sarah Dawn Finer - I Remember Love
7. Verona - La musica
8. Andreas Johnson - A Little Bit Of Love


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Två ugglor i delfinal 4.
Ja, jag har sådan tur att mannen kommer att laga maten ikväll. Han är duktig på att laga mat. Jag kommer att få ta disken istället. Det är inte många gånger min man har diskat under de 10 månader, som vi har bott ihop. 5 gånger kanske. Men han har gjort annat istället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback