I böckernas värld

I böckernas värld
Finns det något bättre än en bra bok att längta till. Man vill bara hem göra det man måste och sedan krypa upp i soffan med en filt och fortsätta berättelsen. Hur kommer det att sluta? Det vill man ju veta. Det är också spännande att få lära känna personerna i boken, hur de tänker, hur andra roll figurer ser på dem med andra ögon och vad man själv har för tankar och värderingar mellan raderna. Karin Alvtegen har blivit en utav mina favoriter. En annan är Jonas Gardell, hans böcker älskar jag. Och jag älskar honom också trots att han är homosexuell, det har jag inget emot. Man kan älska människor på olika vis.
I böckerna får man en inblick i en annan persons liv på ett sätt som man aldrig skulle få i verkliga livet, för vi svenskar (tror jag) vågar inte öppna upp oss totalt till någon annan människa än den vi lever tillsammans med, och knappt det ibland.
På bloggen däremot så kan man vara anonym om man vill och ta upp saker som man inte annars skulle diskutera. Här lär man "känna" människor som man inte har en aning om vem de igentligen är. Är det det som gör bloggandet så intressant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback