Bokrean närmar sig

Idag känner jag att jag börjar få ont i halsen. Jag vaknade flera gånger i natt av att jag själv hostade.
Jag trodde att jag hade kommit undan när alla andra runt omkring en redan har varit sjuka och jag har klarat mig. När man jobbar med barn så är man antingen den typen som får allt eller så är man immun mot det mesta, jag till hör den senare.
Min man ringde mig från jobbet för ett tag sedan och föreslog en bastu och rulla sig i snön medan den ligger kvar. Och efter det en ren whisky, och det lät ju inte så dumt. Det kan ju inte bli sämre i alla fall.
Jag fick ett boktips igår och jag blev så sugen på att få komma ut på bokrean. Det var ju enda sedan Jean Aurels tid som jag läste så många tjocka böcker på raken. Nu har jag fått tips om en liknande författare. Hon heter
Diana Gabaldon och har skrivit böckerna Främlingen, Slända i bärnsten, Trummornas dån, Det flammande korset och Snö och aska. Det finns inget bättre än en tjock bok som man inte vill ska ta slut, då kan den va hur tjock som hälst, bara man kan hålla i den så att man kan ligga bekvämt. Jag tycker bäst om att ligga ner när jag läser. ntingen i soffan eller i sängen med en filt om mig. Det hade passat jätte bra den här helgen när man ändå inte känner sig så bra.


Kommentarer
Postat av: Kaffebönan

Läste om eller ur innehållet här och den verkar minsann spännande.. gillar böcker och speciellt filmer där sånt utspelas.
Mel Gibson är på tapeten med ännu en äventyrare såg jag..
Ha de fint i bastun/snön/Whiskyn :-)

Postat av: Paula

Läste en fristående bok av Gabaldon för nåt år sedan och blev jättebesviken! Men jag har hört att dom böckerna som bildar en serie ska vara kanon! Men hur kan du läsa så tjocka böcker i sängen? Mina armar håller inte för det, i sängen läser jag helst "tunnisar".
Här är det också förkylt trots intag av rå vitlök varje dag! ha, trodde också jag skulle klara mig, gubben har snorat snart en vecka, men han vill tydligen dela allt i livet med mig!
Ha en skön helg med eller utan näsdukar

2007-02-23 @ 16:21:07
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula

Menar du allvar med attt rulla dig i snön? Glömde fråga det! Jag hotade/lovade det för ett par veckor sedan men det var -20 ute o jag höll på att förfrysa fotsulorna så det bidde ingen snöängel! Tror inte ens en whisky eller två skulle få mig till det, så finska jag är! Så lycka till!

2007-02-23 @ 16:22:33
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ninni

Jag är själv sällen förkyld, gudskelov men när jag väl blir det så blir det ofta en långdragen historia...som det jag har nu!
Känns som om jag aldig blir bra!

Hoppas du klarar dig, kram

2007-02-24 @ 16:18:14
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Syverlilly

I like your website alot...its lots of fun...

2008-12-19 @ 17:34:02
URL: http://syverlilly.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback