Tjejsnack

 Egg Painting Child Basket Painted Head 


Vecka 14

Påsk

·Hur firar du påsken?
  
Jag firar inte så mycket, det blir lite god mat  och jag bakar lite gott bröd både kaffebröd och matbröd.
Ta det lugnt, träffa vänner, försöker vara ute mycket och grilla om vädret tillåter.

·Vad klarar du dig inte utan i matväg under påsken?

För egen del skulle jag klara mig utan all påskmat, för jag tycker den är så lik julmaten fast man har lagt till kokta ägg. Men barnen vill ju att man håller på traditionerna och för deras skull så gör jag lite påskmat. Jag lägger till mer grönsaker nu och brukar göra en tjälknöl och skivad skinka med frukter till som en exotisk planka.
Fast jag är ju en godis gris, så godis hade jag inte klarat mig utan Smile

·Brukar du ge/få påskägg?

Jag ger mest, till mina barn, de skulle bli besvikna om de inte fick ett påskägg med godis i fast de är vuxna nu.

·Brukar du skicka påskkort?

Nej det har jag slutat med, men en hälsning över nätet blir det istället.

·Vad skulle den ultimata påskpresenten till dig vara i år?

Ett vackert väder hela påsk helgen, det hade gjort mig glad.







Kommentarer
Postat av: Anna

Det har du helt rätt i! Påsk utan godis är ingen riktig påsk :)
Den underbara platsen ligger i Turkiet, i Marmaris!

Trevlig påsk!

Postat av: Stina

Du är ju så gullig du! Tack, vännen.
Ja, jag vet inte hur allt kommer till.:-)
Puss Stina

2007-04-02 @ 22:08:25
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: ROLLE

Tack för din kommentar! Stubben blir nog klar under påskhelgen. då kommer det några bilder.
Ha de bra
Rolle

2007-04-02 @ 23:28:25
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: Think Twice

Ja nu är påsken snart på intågande....
Några jobbedagar till sen är det Påsk!
Ska bli riktigt skönt att få vara ledig några dagar!
Vi får hoppas det fina vädret håller i sig!
Kram/Sussi

2007-04-02 @ 23:43:21
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Pia lotta

Påsken är fin och lugn här. Det är en helg som man välkomnar Våren och ljuset tycker jag.
Har inte alls mycket i påskväg framme, den varar så lite, vips så var den över.. Ägg/sill äter man ju alltid annars oxså.
Vi firar med att sticka ner till Österlen en av dagarna på Konstrundan.. någon dag här omkring/Åhus
där det oxså är en massa folk i rörelse.
Ska bli kallare nu så man får kanske ha både yllekappa, vantar o stickad mössa på sej :-)
Ha de fint /tjing

2007-04-03 @ 00:15:53
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Yesterdaynightstalker

God bless you

2007-12-27 @ 19:35:53
URL: http://yesterdaynightstalker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback