Sista lediga dagen

image105

Gjorde vi en utflykt till Örkelljunga och ett ställe som heter
Back to the 50´s. Det är en familj från Danmark som öppnade det förra året. En mycket annorlunda restaurang med 50-tals stuk. Hela taket är fyllt med gamla reklamskyltar från Coka Cola mm. Små butiker, frisör mm håller på att byggas upp utanför. En mack på andra sidan gatan tillhör också ägaren och ska byggas om i gammal stil.
De hade inte öppnat för säsongen ännu men de hade en loppmarknad på gamla nostalgiprylar som var kul att titta på. Ägaren en mycket pratglad man, visade oss gärna runt i hela restaurengen i alla fall.

Annars har regnet hängt i luften hela dagen.
Ha det bra.

Kommentarer
Postat av: anca

Wow! Vilket häftigt ställe! Kanske något att besöka? Sitter o letar stuga i Skåne till sommaren, har aldrig varit där men vill dit! Du vet väl ingen som hyr ut till familj med 2 hundar??? Slänger ut en chansning... Här har det snöat idag usch!

Ha en fortsatt skön kväll!!!

Postat av: Anonym

Det är så kul att det finns platser som har 50-tals temat. Finns ett café här i Småland som har 50 -tals temat och dem säljer te burkar, affischer med motiv från 50 talet mm. Jag har samlat på mig en hel del av dessa prylar. Det är så kul. Trist och jobba igen. Kram

2007-04-09 @ 20:33:38
Postat av: solgudinna

Svar till annonym: Låter kul. Var i småland ligger det och vad heter stället?
Kram. Helena.

2007-04-09 @ 21:00:19
URL: http://www.solgudinna.blogg.se
Postat av: Think Twice

Det där lät ju trevligt, och lilla Örkelljunga som bara är en liten skobojd, bodde där själv några år när jag jobba på ett stuteri om somrarna, för x antal år sedan...
På tal om 50tals fik då har du kanske varit i Hbg med på Ebbas fik...samma stil där!!!
http://www.ebbasfik.se/
/Kram Sussi

2007-04-09 @ 21:55:13
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Carola

Oj, nu ser jag att det var jag som var anonym-- inte alls meningen- Affären och fika stället finns utanför Alvesta..Titta vilken bil jag har hittat åt dig. Kika in hos mig. Trevlig kväll.

2007-04-10 @ 18:51:39
URL: http://carolangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback