Kul nästan jämt!

I går så kom maken hem med sitt nya pass. Hans gamla hade inte gått ut men sidan med fotot på höll på att lossna ur boken så sist vi var utomlands så sa de till i tullen att det var nog bäst att byta, helst om man åker till arabländer annars kunde det bli problem.
Så nu var det fixat, polisen tar nuförtiden passfotot och det märks att de inte är några proffs fotografer. För roligare bild har jag inte sätt i ett pass. Haha. Blir han inte tagen nu så är det ett under.

Min mobil är inte klok heller. Jag ringde upp min dotter igår, men hon hade glömt den hemma så det var mobilsvar som gick in. Jag avstod att tala in ett meddelande för  jag tänkte ringa senare och la på luren. Hemma gick jag och små snackade med hunden och lagade mat, skrek  något till maken på ovanvåningen och rätt som det är hör jag någon som pratar i min mobil. När jag lyssnar i den så upprepar den - om du vill tala in ett meddelande så gör det efter pipet. Då har den legat på i 3 minuter. Tur att det var dottern som jag ringde till, för hon hade haft jätte roligt när hon lyssnat av det meddelandet.

Vi var på nätverksträff på jobbet och alla kommunens fritidspedagoger träffades  och vi utbytte idéer och erfarenheter. Både innom rörelse, bild, praktisk matte och slöjd. När vi sitter och fikar har vi trevligt ihop och vi har en äldre dam från Finland som tycker om att dra historier både sanna och roliga. Den här gången blev det en rolig.
Ni som inte tål fräckisar kan skrolla upp nu.
Tänker den här med finlanssvensk brytning.

Det var Vesa, Matti och Pecka som satt i skolan med fröken. Fröken hade tagit med en tegelsten och ville att pojkarna skulle tänka en minut på vad man kunde ha en tegelsten till.
Efter en minut frågar hon Vesa. - Nå vad tänker du på när du ser tegelstenen?
- Jag tänker på hus, säger Vesa. - Bra, säger fröken. Man kan bygga hus av tegelstenar.
-Vad tänker du på Matti. - Jag tänker på bro. -Bra, säger fröken. Man kan bygga bro av tegelsten.
- Vad tänker du på Pecka. - Jag tänker på knulla. - Men hur kan du tänka på det när du ser en tegelsten, undrar fröken. - Jag tänker alltid på knulla, svarar Pecka.

Ha det gott, och krama varandra.

Kommentarer
Postat av: Think Twice

Hahaha fula tankar Pecka:))
Vad lustigt gick faktiskt och leta efter mitt pass här igår, hade oxå en känsla av att det gått ur sin tid å mycket riktigt...så nu får jag väl oxå gå till farbror polisen och sitta modell hihi..kanske man liknar någon av dina karikatyrer på passfotot sen;)
Ha en fortsatt trevlig kväll!
/Kram

Postat av: Pialotta

Fuling där.. alltså Pecka :-)
Jag tog passfoto i fjol sommar.. Jag liknade en politiker här i stan.. herregud vad som kan fastna på plåten. Vet min man tog oxså för något år sedan.. han hade då skägg.. såg verkligen ut som en skum typas..
Snart bär det av då.. Skönt att komma bort en runda fast det är på gånga med mycket fint väder spås det framöver.
Ha de fint o du nu är namnen där hos mig..

2007-04-25 @ 23:08:11
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ninni

Ha,ha..kul historia!!

Det passkortet skulle man vilja se..kan du inte i smyg lägga en bild på bloggen??

Ha det gott i solen..kram

2007-04-26 @ 17:40:17
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Emilia

haha rolig;D

2007-04-26 @ 20:51:59
URL: http://emilias.tjejsajten.se
Postat av: Thorsilje

keep it up very nice site

2009-02-13 @ 10:25:16
URL: http://thorsilje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback